Sunday 26 June 2016

APPENDIK (Sakit Umbai Usus)

Penyembuhan Semulajadi Melalui Pemakanan 
Sumber Asli

appendik

Pembengkakkan serius appendik kerana pengumpulan berlebihan bahan buangan di dalam kolon (usus). Terjadinya penyakit ini kerana selepas makan seseorang itu terus bersenam dan berlari ini mengakibatkan saluran appendik tersumbat oleh makanan yang belum hadam. Makanan yang kita makan mengambil masa lebih kurang 4 jam untuk dihadamkan, oleh itu sebelum bersenam atau bersukan atau melakukan kerja-kerja berat jangan ambil makanan yang berat (heavy food) tetapi hendaklah mengambil makanan yang ringan (light food), contohnya seperti oats dicampur dengan susu.

Tanda-tanda terjadi penyakit ini ialah sakit di bahagian kanan badan, sakitnya boleh melarat ke bahagian belakang dan bahu.

Rawatan awal bagi penyakit tersebut ialah berpuasa dengan hanya makan makanan yang disarankan di sini. Ia akan menolong membersihkan kolon yang tersumbat.

Pemakanan Sumber Asli:

Sayur Bayam - Membekalkan garam galian organik yang diperlukan untuk membaiki kolon, 6 auns jus bayam dicampur 10 auns jus lobak merah. Amalkan 2 pain sehari.


molassess
Molasses - Sirap pekat hasil dari gula, 2 camca di dalam air suam, 2 kali sehari.

Betik - Dimakan atau dijadikan air, 1 atau 2 kali sehari.

Timun - Jus Timun diminum waktu sakit, 1 atau 3 kali sehari.

Apple - Jus apple tanpa gula pasir, 1 atau 3 kali sehari.

Anggur - Jus anggur tanpa gula pasir, 1 atau 3 kali sehari.

Sayur segar - Contoh seperti sayur salad dikisar dan diminum sehari satu kali atau dua kali. Atau banyak makan batang-batang sayur seperti kangkong, sawi dan lain-lain, kerana dapat menolong proses pembersihan usus.

Pemakanan Yang Perlu Dielakkan

Elakkan pengambilan makanan sumber protein haiwan dan pati kanji susu segar, tepung kanji, telur masak, daging yang terlalu masak dan makanan berlemak serta manis.

Pengambilan makanan tambahan juga disyorkan asalkan bukan daripada produk yang disarankan perlu dielak. 


Celebrity Trainer Thomas Delauer and David Headley, PhD Reveal How to Dramatically Reduce Inflammation With These Body Hacks 
watch video here!

No comments:

Post a Comment